Monday 25 June 2012

Jauhi Skim Cepat Kaya dalam pelaburan emas


salam semua... korunk mesti pernah dengar skim2 di internet yang menjanji kan pulangan tetap minggu, bulanan baik tahunan. antara skim - skim yang pernah popular di malaysia suatu ketika dlu seperti 12dailypro, swisscash, earn4daily ( kalu xsilap ) ade lg yg similar2 ni....

company2 online ni sudah tentunya tidak berdaftar dgn pihak berkuasa malaysia, masa tu ramai sangat manusia yang sangat teruja untuk join skim2 seperti ini..

tetapi akhirnya hampa kerana website down, payment dah mula tak dapat dan akhirnya tutup begitu sahaja.  duit kebanyakan new bies yang baru join lebur beribu2 ringgit ratus ribu pun ada.

ok cukup. x payah cerita panjang2. ramai dah menjadi mangsa dan menjadikan peristiwa itu sebagai pelajaran. dan kini timbul pula skim2 baru yang modus operandinya hampir sama tetapi menjadikan logam emas dan perak sebagai modal untuk menarik peserta2 muda yang ghairah untuk meraih kekayaan segera.



kenapa ramai otai2 mula mengatakan skim2 seperti ini haram ??
ini kerana modus operandinya hampir sama dgn apa yang telah berlaku pada umat2 sebelum ini. yang mana generasi2 baru ni belum kenal lagi.

jadi ia muncul semula untuk memerangkap generasi2 muda dalam pelaburan yang menjanjikan pulangan segera yang lumayan seperti ini.

No comments:

Post a Comment